Thursday, March 6, 2014

Baju Kurung Pahang

Assalamualaikum


Alhamdulillah, dah siap baju kurung Pahang saya ni. Bukan main lama lagi nak siapkan sepasang baju kurung ni. Macam mana lah kalau nak ambil upah, hehehe. Agaknya berjanggutlah pelanggan nak tunggu baju mereka siap. Saya ambil masa 2 hari nak siapkan sepasang baju kurung ni. Ye lah dah lama tak menjahit baju kurung, terkial-kial jugaklah nak siapkan.

Saya menggunakankain cotton, jadi senang ikit nak uruskan. Kalau guna kain yang licin, mungkin belum siap lagi kot!. Disebabkan dah lama saya tidak menjahit baju kurung, saya terpaksa rujuk balik cara-cara menjahitnya. Saya pun mulalah meng"google" tutorial-tutorial menjahit baju kurung. Adalah beberapa blog /tutuorial yang saya rasa sesuai dan senang faham.



Baju kurung ni tidak ada kekek. Cuma ada pesak saja. Dibahagian dada tu pesaknya dilengkukkan. Jadi bila pakai, ada shape sikit.


Dibahagian hujung lengan tu saya jahitkan beberapa batu (tak nampak sangat dalam gambar tu). Saja nak bagi nampak "merelip" sikit, hehehe. Tunggu 19/3 ni nak pakai ke majlis tamat sekolah Amni. Baju kurung (Malaysia) dengan kain Japanese Cotton dengan bunga-bunga sakura (Jepun). Gabungan 2 negara lah kononnya. Ok ke gitu? 

Untuk membuat pola baju kurung Pahang: entri di sini


******************************************************

*Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai kelas Asas Blog dan Fanpage bolelah hubungi saya
  noriatisaud@gmail.com
*Ingin iklankan produk atau kedai anda? Iklankan di Sohodirectory
*Berminat dengan Japanese Cotton? Bolehlah ke From Japan With Love

Sehingga bertemu lagi. Wassalam.


No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015