Monday, March 3, 2014

Umrah

Assalamualaikum

*Ibuku sayang

Alhamdulillah, Sabtu lepas mak saya, Abang Long dan Kak Long serta Along (kakak sulung) telah berangkat ke tanah suci untuk menunaikan umrah (hehehe..tajuk entri macam tuan blog yang pergi umrah :p ). Sudah lama mak saya menyuarakan hasrat untuk ke tanah suci. Alhamdulillah niat beliau tercapai. 




*sebahagian dari cucu-cicit nenek

Pada pagi Jumaat, anak-anak serta cucu-cicit menghantar Mak, Abang Long dan Kak Long ke stesen bas ekspres di Jertih untuk ke Kuala Lumpur. Along pula telah ke Kuala Lumpur malam semalam dari Gua Musang. 





Saya mempunyai keluarga yang besar. Semua adik-beradik tinggal berdekatan dengan rumah Mak saja. Hanya saya, Along ( Gua Musang) dan Kak Teh ( Jerantut) yang tinggal jauh. Rindunya dengan adik-beradik dan kemeriahan keluarga yang ramai.




Di saat-saat nenek nak berangkat ke Kuala Lumpur. Di Kuala Lumpur, mereka akan ke rumah Lida (anak Along). Di sana Mak akan berkumpul pula dengan sebahagian lagi cucu-cicit beliau iaitu anak-anak serta cucu-cucu Along. Alhamdulillah, saya juga sempat Skype dengan Mak pada malam tu. Dapat juga "berjumpa" dengan Mak sebelum berangkat ke tanah suci walaupun secara online.


*Abang Long senyum meleret

Sabtu pagi tu anak-anak Along yang hantar Mak, Along, Abang Long dan Kak Long ke LCCT. Penerbangan mereka pukul 11 pagi.


 *Along dan sebahagian cucu dan menantu

 * 3 generasi

 *Along dan anak-anak perempuannya

 *Abang Long dan Kak Long


 *Bersama cucu sebelum bertolak

*Bersama suami tersayang, Abang Sir



*masa untuk berangkat

Alhamdulillah, mereka semua telah selamat sampai di Tanah Suci dan sedang menunaikan ibadah. Semoga mereka semua diberi kesihatan yang baik supaya dapat menunaikan ibadah dengan sempurna. 

p/s: kredit diberikan kepada Ashilah Marzuki dan Ida Azlida untuk  gambar-gambar dalam entri ni.



No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015