Thursday, August 21, 2014

MRS - Miracle Refreshing Spray

Assalamualaikum


Anda pernah dengar tak tentang Miracle Refreshing Spray (MRS) ?. Saya yakin ramai yang dah pernah dengar dan juga sudah menggunkan MRS ni. MRS ni diperbuat daripada minyak kelapa dara dan minyak mint serta diperkaya dengan aromaterapi. Saya sekeluarga juga sudah menggunakannya. Alhamdulillah setakat ini MRS memang serasi dengan keluarga saya.

Saya mengenali Kak Hana (Disributor MRS Melaka & Agen Shah Alam), dah lama tapi hanya secara maya iaitu sejak kami sama-sama mengikuti kelas asas blog secara online. Masa tu saya masih berada di Jepun. Masa mula-mula Kak Hana mempromosi MRS melalui page beliau di Miracle Refreshing Hana , saya dah mula berminat dengan MRS. Ye lah MRS ni produk orang melayu Islam. In syaAllah selamat dan terjamin halal.



Inilah surat pengesahan dari pihak MARDI yang mengesahkan produk MRS ni produk yang tidak menggunakan bahan kimia terlarang. Ianya seamat digunakan oleh orang ramai.



Satu perkara yang saya paling suka tentang MRS ni ialah ianya berbau wangi, tidak seperti minyak angin lain yang baunya menusuk hidung. MRS didatangkan dengan 3 wangian iaitu Elegant ( dari pati bunga matahari), Lovely (dari pati ros) dan juga Sweet (dari pati berry). 

Mesti ada yang bertanya, bagaimana dengan saiz botol dan berapa harganya? Ok, pertama botol kecil seperti gambar atas tu, 10ml (RM 9.90 semenanjung / RM 11.90 sabah/sarawak), 30ml (RM 39.90 / RM 41.90) dan 50ml (RM 69.90/ RM71.90)



 Yang ni pula anggaran tempoh penggunaan MRS. Semoga dapat membantu pengguna MRS semua.


MRS ni minyak serbaguna sebenarnya. Tak rugi kalau kita memilikinya. Tempoh hari saya ada membeli beberapa botol MRS 10ml dan memberi kepada ahli keluarga. Setakat ni alhamdulillah mereka semua memberi feedback yang baik. Sekarang Cik Abang saya menjadikan MRS sebagai teman disaat mengantuk. Apabila terasa mengantuk semasa memandu ke tempat kerja atau semasa mesyuarat, Cik Abang akan menyapu sedikit MRS di bawah mata. Alhamdulillah, berkesan. Cik Abang saya sukakan saiznya. Pocket saiz.

Anak-anak pula, kalau sakit atau kembung perut, sapu sedikit MRS. Sejuk katanya. Begitu juga kalau digigit nyamuk atau semut api, in sya Allah kurang bengkak atau kadang-kadang tak bengkak langsung. Sebab tu lah MRS selalu ada di dalam beg tangan saya. 


Adib pun suka MRS. Ditemani MRS semasa ambil darah di klinik hari tu. Bila disapu MRS di tangannya, terus berhenti menangis. Bukanlah saya kata bila sapu MRS ni terus hilang sakit tapi budak-budak kalau kita kata dah sapu ubat, dia akan rasa lega dan boleh bertenang.




Yang ni produk baru dari MRS.  Miracle Refreshing Serum diperbuat daripada pati epal dan mint. Serum ini khusus digunakan untuk syampoo dan mandian badan. Harga RM 39.90. Bila pakai ni sejuk je kepala. Hari tu saya sakit kepala dan pakai serum ni ketika mandi, alhamdulillah sakit kepala berkurangan. Dengan izin Allah.

Saya menulis tentang MRS ni hari ni sekadar berkongsi kebaikannya. Disebabkan saya sendiri sudah menggunakannya, saya tahu yang MRS ni bagus. Ia sebagai salah satu dari cara kita menyokong orang Melayu Islam dalam perniagaan. 

Jika ada pembaca luar sana yang berminat dengan MRS, bolehlah pm atau wasapp/sms saya di 
019-6832397


* Gambar : koleksi peribadi dan ihsan dari Miracle Refreshing Hana

No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015